The Story of Zarres
Happy Birthday Iwan!

24 September 2012 @ 8:44 AM | 0 Comment [s]

Hi assalamualaikum :D *lambai tangan*
Korang semua sihat ? Aku ? Aku sihat je alhamdulillah . Tapi ada terasa macam nak demam sikit sebab tadi mandi hujan dengan Sheghoo masa balik sekolah . Tapi rasanya insyaAllah takkan demam kot . Kot jelah .
Oh ya , harini 24 September 2012 :D Maybe ada yang dah tahu pasal tarikh ni . Haha , tarikh ni tarikh birthday Iwan . Hah ? Tak kenal siapa Iwan ? Alaaa , Syazwan Asyraf lah ! Kenal dah ? K bagus *big clap* Harini birthday dia , maka genaplah dia berusia 19 tahun . Makin tua jugalah dirinya itu . Huahaha *gelak setan*


Malam semalam aku gelabah gila sebab tak tahu macam mana nak call dia . Elok pulak Abah aku balik masa tu . So aku pun mintak lah phone Abah 2 jam lebih awal . Then sambil melayan Twitter , hati aku makin resah , gelabah , semua serba lengkap lah ceritanya . Tapi tak lama aku menghadap Twitter sebab terkena twitlimit . So memandangkan still ada lagi 2 jam , aku pun on fb pulak . Kebetulan si Sheghoo tgh on , kitorang pun chat lah gossip sana sini and tak lama lepas tu baru aku teringat yang still ada karangan yang belum siap and perlu dihantar pagi ni . Without wasting my time , aku pun mintak isi karangan dekat Sheghoo sebab aku memang dah ketandusan idea untuk menulis karangan . Masa tu pun dah hampir pukul 11.00 pm . So , aku pun ambik test pad , bukak pencil box , and mula memerah otak untuk menyiapkan karangan . Times keep moving , Sheghoo pun hantar chat dekat aku tanya sama ada dah siapkan karangan atau belum sebab just tinggal beberapa minit je lagi nak tepat pukul 12.00 am . Keadaan aku masa tu jangan ditanyalah macam mana . Memang kelihatan macam cacing kepanasan . Serious aku jadi gelabah gila-gila . Kebetulan pula masa tu aku tengah stalk Twitter Dhiya , and aku terbaca tweet dia yang lebih kurang macam ni "Lagi bape minit jee ! Aku nak jadi first wishes ! Hahaha" Mahunya aku mengamuk masa tu , aku yang beria-ia nak jadi insan pertama , last-last dia yang nak menyibuk . Keadaan aku menjadi lebih gelabah . Aku terus ketepikan semua kerja karangan aku tu , and focus kepada phone . Aku tengok jam yang terpapar discreen laptop ni , yeah ! Sudah 11:59 pm ! And tiba-tiba reminder phone aku berbunyi dan bertulis "Birthday Bongok Tersayang <3" . Yeayyy ! Detik yang dinantikan telah pun tiba . So tanpa buang masa yang ada ni , aku terus call dia . *sesi bual bicara*
Me: Hello Wan !
Iwan: Ye hello ! Errr *suara keanehan*
Me: Kenal dak aku ni siapa ?
Him: Err , haa , haha *masih belum tahu siapa aku*
Me: Hahaha . Tak kenal ke ? Aku ni siapa ?
Him : Haaaaaa , sorry lah number tak save lah .
Me: Ni aku lah ! Siti .
Him: Hahh ? Siti ? Eh , ni number baru hang ke ?
Me: Eh taklah , ni number Abah aku .
Him: Oh ingatkan number baru hang .
Me: Taklah , mana ada . Eh wan ! Happy birthday tau ! Hehe *suara aku menahan ketar*
Him: Ye ye , maseh .
Me: Eh , dengar cerita hang demam ? Betul ke ? Jangan lupa makan ubat tau .
Him: A'ah aku demam . Dah , dah makan dah tadi .
Me: Oh , bagus lah kalau macam tu . Happy birthday tau . Err , hadiah hang tu ... err lewat sikit ye .
Him: Oh takpe takpe , tak kisah .
Me: Betul tak kisah ? Eh , ha betul lah . Hadiah yang last year tu pun belum bagi lagi kan ? Hihi .
Him: A'ah , tahu takpa . Yang tahun lepas pun belum terbagi lagi .
Me: Err , k lah wei . Err , nanti err tengok lah cemana nanti . Err . K lah wei . Happy Birthday aw ! Byee .
Him: K byee , maseh .

Tahu tak kenapa aku asyik banyak cakap "errr" ? Hahaha , sebab aku gelabah gila kot . Satu badan aku bergetar macam nampak hantu . Lidah aku apatah lagi , kaku semacam . Banyak benda yang aku nak cakap tapi tak boleh nak cakap . Haha , aku pun tak faham kenapa aku jadi macam ni . Pelik juga rasanya . Disebabkan aku tak cakap banyak masa otp dengan dia , aku pun hantar lah text ringkas dekat dia . Panjang juga text tu . Nak tahu apa yang aku text ? K , ini text yang aku hantar tu "Happy birthday dear abang saya ! May Allah bless you . Be happy always with your family . And hope you'll find someone's special . Haha . K byee"
Hahaha , aku happy sangat-sangat sebab dapat jadi first person yang wish dekat dia , even dah takda apa-apa . Bahagia sangat ! Even dapat dengar suara dia just for a minute , aku tetap rasa bahagia sebab rindu aku dekat dia dah terubat . Aku bahagia sangat-sangat . Dah lama aku tak rasa kebahagiaan yang sebegini .
Terima kasih Iwan :* Terima kasih sebab hang dah buat aku tersenyum :) Terima kasih sebab hang dah buat aku rasa tenang . Terima kasih Iwan . Sekarang ni aku dah tak kisah kalau hang pergi dari aku , sebab hati aku dah tenang , sebab aku tahu even apa pun yang terjadi , hang tetap abang aku . Terima kasih Iwan :* Aku akan lepaskan hang andai hang bukan untuk aku . Terima kasih sebab masih ada dengan aku even sebagai abang aku . Terima kasih sebab dah pulangkan senyuman aku yang dah lama hilang ni . Terima kasih sebab kembalikan life aku yang ceria ni . Sayang aku dekat hang takkan ada ganti . Memang aku sayang hang , and sebab aku sayang hang lah aku nak terima keputusan ni .
Happy birthday ye Iwan :) Aku ingatkan aku nak tanya benda apa yang hang nak as your birthday present . Sebab kang takda lah aku nak beli benda yang merepek-repek dekat hang nanti . Tapi aku malas pulak nak text hang . Nanti-nanti jelah aku tanya k ? Hahaha .


Kadang-kala kita terpaksa akur dengan ketentuan Allah . Mungkin hari ini aku dan dia kembali menjadi 'abang adik' tapi satu hari nanti ? Tak siapa yang akan tahu . Jodoh itu rahsia Allah . Kita hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukan segala-galanya . Aku bahagia dengan keputusan ini . Kerana aku tahu , Allah pasti akan memberi aku sesuatu yang lebih baik . Dan aku juga tahu , seandainya memang aku tercipta untuknya , pasti suatu hari nanti kami berdua akan bersama kembali . Yang penting , hidup aku perlu diteruskan dengan senyuman .


Older Post | Newer Post
Le Owner!


Hi peeps ! I'm Eyza . 15 y/o still young right ? I'm PMR victim ! This is my Sweetie Blog . And any copyright are not allowed okay :D

Thanks for coming . Do come back !

Me Love You So Much !


Navigations!

Diary Zarres Mine Site


Shout Here!


Thanks!

Template by : Eyza Zarres Basecode by : Eyza Zarres
Full Edited : Eyza Zarres

Best View at GOOGLE CHROME!